Silvasoft update maart 2020
Bij deze informeren we u over recente wijzigingen in onze software en overig nieuws. Oude nieuwsberichten teruglezen? Bekijk alle nieuwsberichten.
Corona
Allereerst een kort bericht over Corona. Voor veel mensen zijn het zowel privé als zakelijk momenteel zware tijden. We wensen deze mensen veel sterkte toe!
Silvasoft is verhuisd!
Ons huidige kantoor werd iets te knus dankzij de snelle groei die Silvasoft de afgelopen periode heeft doorgemaakt. Om onze groei te kunnen voortzetten en de beste service te kunnen blijven bieden, zijn we verhuisd naar een nieuw en groter kantoor in het centrum van Ridderkerk.
Word affiliate partner van Silvasoft!
Silvasoft heeft een affiliate portal gelanceerd. Hier kunt u zich aanmelden voor ons affiliate programma. Via ons affiliate programma kunt u geld verdienen door mensen naar Silvasoft te verwijzen. Dit kunnen bijvoorbeeld vrienden, kennissen, familie of bezoekers op uw eigen website zijn. U krijgt een persoonlijke affiliate URL en elke gebruiker die via deze URL op onze website komt, wordt aan u gekoppeld als affiliate. Vanuit het affiliate dashboard kunt u altijd uw eigen vergoedingen inzien, uitbetalingen aanvragen en meer.
U kunt zich aanmelden als affiliate vanuit het menu: Beheer > Affiliate dashboard. Ziet u dit menu item niet? Neem dan contact op met onze helpdesk en we zetten het voor u aan! Lees meer over ons affiliate programma, de voorwaarden en de vergoedingsmodellen op deze pagina.
Nieuwe rapportages boekhouding
Aan het dashboard van de module Boekhouden zijn diverse rapportages toegevoegd voor controle / overzicht van verkoopregels, inkoopregels en grootboekmutaties.
Invoer productprijzen gewijzigd
Bij het invoeren van een productprijs kunt u nu kiezen of de ingevoerde prijs inclusief of exclusief btw is. De keuze hier beïnvloed de berekening bij bijvoorbeeld facturen en offertes. Dit om afrondingsproblemen te voorkomen.
Voorbeeld: voorheen rekende het systeem bij een product van € 25,- incl. 21% btw op de achtergrond met € 20,66 excl. btw. Als u dan 10 stuks zou verkopen zou hier niet 10 * € 25 = € 250 incl. btw uitkomen, maar er zou 10 * € 20,66 * 21% btw berekend worden. Dit zorgt als voorbeeld voor een verschil van 1 cent in het subtotaal. Omdat in de praktijk blijkt dat sommige klanten vanuit excl. btw willen rekenen en andere klanten juist weer vanuit incl. btw, hebben we nu deze keuze mogelijkheid toegevoegd bij het product.
Meerdere dienstregelingen urenregistratie & HRM
Het is nu mogelijk om aan 1 persoon meerdere dienstregelingen te koppelen in de Urenregistratie en HRM module. Hiermee kunt u de werktijden van iemand die bijvoorbeeld wisselt van een fulltime naar parttime contract met van- en tot-datums instellen. Urenregistraties en afwezigheidsregistraties kijken voor de datum van de registratie naar de dienstregeling die voor die periode actief was om bijvoorbeeld de afwezigheid, vrije dagen en overwerk te berekenen.
Standaard omzetrekening CRM
Het is nu mogelijk om een standaard omzetrekening voor klanten in te stellen in het CRM dossier, onder het tabblad ‘Financiële instellingen’.
Nummering van (concept)boekingen
In het verleden kregen concept bankboekingen en concept inkoopboekingen al een nummer gereserveerd. Dit leidde vaak tot onverwachte nummerreeksen in de dagboeken. Dit is aangepast zodat enkel definitief opgeslagen boekingen een nummer krijgen. Zo krijgt u per dagboek een onafgebroken nummerreeks. U kunt bij het aanmaken van een boeking wel nog steeds direct een nummer invoeren, maar het systeem zal dan melding geven dat de boeking definitief gemaakt zal worden.
Kasboek beschikbaar in de mobiele app
Naast het inkoop- en verkoopboek is nu ook het kasboek beschikbaar in onze mobiele app. Zo kunt u snel kasboekingen registreren, waar u ook bent. Heeft u onze app al geïnstalleerd? Download hem nu vanuit de Google Play Store of de iOS Appstore.
Taken maken bij een factuur
Het is nu mogelijk om een taak aan te maken bij een factuur. Deze taak komt in uw ‘Taken & agenda’ overzicht terug en vanuit de taak kunt u direct weer de bijhorende factuur openen.
Koppeling met iZettle kassa- en pinsysteem
In samenwerking met onze partner ‘Webwinkelboekhouding.nl’ is er een koppeling gerealiseerd met het kassa- en mobiele pinsysteem van iZettle. Meer informatie.
Koppeling met Twelve kassa- en pinsysteem
In samenwerking met onze partner ‘Webwinkelboekhouding.nl’ is er een koppeling gerealiseerd met het kassa- en mobiele pinsysteem van Twelve. Meer informatie.
Personaliseren van overzichtsschermen
In vrijwel alle overzichtsschermen in Silvasoft (bijvoorbeeld klantenoverzicht, productenoverzicht, factuuroverzicht, enz.) kunt u zelf de indeling van de kolommen wijzigen via het tandwiel icoon. U kunt zelf de sortering, volgorde van kolommen en breedtes van de kolommen aanpassen. Ook kunt u kolommen aan- of uitzetten. Deze functionaliteit is verbeterd en uitgebreid en daarnaast onthoud Silvasoft vanaf nu uw persoonlijke configuratie.
Diverse verbeteringen
Naast bovenstaande grotere toevoegingen en verbeteringen zijn er door heel de applicatie honderden kleine verbeteringen doorgevoerd in de afgelopen periode.
Volg ons op social media
Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen? Volg ons dan op Facebook, Twitter of LinkedIn.