Factuurprogramma

Razendsnel professionele facturen versturen in uw huisstijl. Inclusief iDEAL betaallink, periodieke facturatie, betalingsherinneringen, product- en voorraadbeheer en meer! 

€ 7,45 per maand
Gratis uitproberen

Gratis uitproberen?

  • 30 dagen gratis proberen
  • Geen automatische verlenging

Twitter id (*):

Nu gratis proberen!
Er is een fout opgetreden
Factuurprogramma Silvasoft: razendsnel professionele facturen maken

Professionele facturen maken

Facturen maken was nog nooit zo eenvoudig. Vanuit een configureerbaar invoerscherm maakt u in een handomdraai professionele facturen en verstuurt u deze als PDF en/of UBL naar uw klanten.

Betaallink (iDeal)

Voeg een betaallink toe aan uw facturen als klikbare link of als scanbare QR-code.

Rijk aan handige functies

Krachtig en innovatief

Krachtige software, vol met handigheidjes.. Facturen maken was niet eerder zo compleet, snel en eenvoudig.

Google API koppeling

Koppeling met Google API voor het automatisch aanvullen van bedrijfsgegevens.

Configureer uw eigen factuur ontwerp

Factuur ontwerp

Wijzig eenvoudig de factuur lay-out. U kunt onbeperkt lay-outs aanmaken en per relatie of factuur kiezen welke lay-out gebruikt moet worden.

Ontwerpservice

Heeft u al een factuurontwerp of een idee hoe het eruit moet zien? Wij maken gratis een lay-out voor u. Regel het nu via ons aanvraagformulier.

Herinneringen sturen op basis van openstaande facturen.

Betalingsherinneringen

Configureer uw eigen aanmaningentraject binnen Silvasoft en genereer herinneringen of aanmaningen op basis van openstaande facturen.

Aanmaningskosten

Inclusief de mogelijkheid om incassokosten toe te voegen in een bepaalde fase van het aanmaningentraject.

Periodieke (terugkerende) facturen aanmaken met Silvasoft

Periodieke facturen

Regel eenvoudig uw periodieke (terugkerende) facturatie met Silvasoft. Volledig configureerbaar.

Configureerbaar

Kies zelf met welke frequentie de facturen gemaakt (en eventueel verstuurd) moeten worden. Bijvoorbeeld elk jaar, elke week, enzovoorts.

Factureer producten met automatische voorraadmutaties

Inclusief productbeheer

Optioneel kunt u uw factuurregels koppelen aan producten of diensten. Met deze module ontvangt u gratis een basis versie van onze product- en voorraadbeheer module.

Compleet

Wilt u uitgebreide voorraadtracking, verzamelproducten, voorraadmutaties, inkoopadministratie, en meer? Voeg dan onze product- en voorraadbeheermodule toe voor een kleine meerprijs.

Overzicht van uw facturen opgesplitst in te versturen facturen, openstaande facturen en concept facturen.

Overzicht & inzicht

Een handig overzicht van uw (openstaande) verkoopfacturen met mogelijkheid tot exporteren, dupliceren en uitgebreide filter- en sorteermogelijkheden.

Volledig configureerbaar

Configureer zelf welke kolommen u in uw overzichten wilt zien.

Facturatie dashboard met diverse actie mogelijkheden, rapportages en handige overzichten.

Persoonlijk dashboard

Uw persoonlijk facturatie dashboard met diverse actie mogelijkheden en handige overzichten.

Rapportages

Handige rapportages zoals een ouderdomsanalyse, omzet per klant rapportage en een productafname per klant rapportage.

Pakbonnen maken en orderpicken

Pakbon maken

Maak direct vanuit de factuur een pakbon. Track de status van een pakbon, maak een PDF of e-mail de pakbon.

Orderpicken

Verwerk pakbonnen vanuit de software of via onze mobiele app. Voeg medewerkers toe met orderpick bevoegdheden om pakbonnen te verwerken.

Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!

Twitter id (*):

Nu gratis proberen!
Er is een fout opgetreden

Beoordeeld met een 9.7 uit 350+ reviews

Daar zijn we trots op. Bekijk hieronder recente reviews of bekijk hier alle reviews.

Dit pakket is top! 1 van de meest uitgebreide software pakketten op de markt tegen een scherpe prijs. Dit is het pakket met de beste prijs kwaliteitsverhouding. Dit soort functionaliteit krijg je normaal alleen met grote ERP pakketten, waar je de hoofdprijs zou betalen. Van ZZP tot MKB met enkele 100den medewerkers, dit is het pakket, zoek niet verder.De service is ongelofelijk. Ik had wat hulp nodig bij het inrichten van mijn administratie en ik kreeg alle hulp en assistentie. Special shout out to Dennis, ik weet dat ik geen makkelijke klant ben en veel hulp nodig had, maar ik kreeg alle hulp snel en keer en keer opnieuw.
Herbert V.
Herbert V.
11:28 04 Oct 24
Heel goede en gemakkelijke software. Applicatie op iPhone werkt ook perfect. Zeer content ik raad dit iedereen aan.
Ramazan
Ramazan
13:49 27 Sep 24
Ik stapte recent voor het voeren van de boekhouding van twee vennootschappen over naar Silvasoft.Ik koos ervoor om zelf de beginbalansen handmatig in te voeren, en kon bij vragen steeds rekenen op de bereidwillige medewerking van de vlot bereikbare telefonische helpdesk.Het programma werkt naar tevredenheid en is duidelijk en logisch gestructureerd.De prijs is competitief.
Herman V.
Herman V.
14:57 03 Sep 24
Zeer tevreden over het pakket wat ik afgesloten heb, wat ook zeer fijn is de verschillende modules die aan en uit kan zetten.
Gv C.
Gv C.
16:16 17 Jun 24
Begin dit jaar beslist om zelf onze boekhouding te doen voor onze BV. Verschillende boekhoudpakketten getest en grondig onder de loep genomen, en natuurlijk ook Silvasoft. Enkel bij Silvasoft hebben wij gevonden wat we zoeken, een volledig gebruiksvriendelijk boekhoudsoftware tegen een betaalbare prijs, uitbreidbaar naar verschillende gebruikers en je kunt het pakket laten groeien met je noden (artikel beheer, stock beheer, verkoop, ...), kort samengevat een fijn pakket. Bij vragen ook altijd een snelle en correct antwoord en bijna alles is te vinden in de help/zoek functie, en dit ook tijdens de gratis proefperiode. Is een aanrader.
Aruna C.
Aruna C.
19:14 18 Apr 24
Wij werken nu iets meer dan een kwartaal in Silvasoft. Na uitvoerig testen in meerdere periodes kwamen wij erachter dat dit pakket voor ons alles biedt dat wij nodig hebben. Dat is niet vreemd, gezien de uitgebreide functionaliteiten van het pakket. Elk nieuw pakket is wennen, maar bij ons ging de implementatie zonder grote problemen. Daarnaast is de service en servicegerichtheid van Silvasoft bij problemen of vragen ongekend. Je ontvangt altijd binnen een dag een reactie of een verdiepende vraag om een probleem of vraag te verhelpen.Als ik dan toch héél kritisch moet zijn - ik neem het echt voor lief, maar het zou fantastisch zijn als ook dit verbeterd werd - dan zou ik de interface op sommige plekken beter zien. Silvasoft werkt nog niet compleet intuïtief en soms is het even zoeken naar de knoppen of vergt een extra handeling om je doel te bereiken. Ondanks dat ik geloof dat Silvasoft beter en mooier werkt dan bijvoorbeeld Afas of Exact, zouden ze Moneybird als voorbeeld voor zichzelf moeten nemen voor wat betreft het visualiseren van hun interface en gebruiksvriendelijkheid van het pakket.Maar om positief af te sluiten: Silvasoft is een fantastisch pakket, met veel mogelijkheden. De service is geweldig als je vragen hebt, zowel per mail als telefonisch.
Jeroen G.
Jeroen G.
07:52 08 Apr 24
Ik gebruik Silvasoft inmiddels al een aantal jaren naar alle tevredenheid. Het bied mij alles wat ik nodig heb voor mijn webshops. Het is een flexibel pakket waar ik als niet financial toch gemakkelijk mijn boekhouding in bij kan houden. Belangrijkste: bij vragen staan ze iedere keer snel voor me klaar.
Tim van den H.
Tim van den H.
10:39 04 Mar 24
het 1e boekjaar met Silvasoft zit erop. het zit zeer logisch in elkaar , eenvoudig in gebruik, een snelle duidelijke helpdesk.Je betaald alleen de modules/functies die je nodig hebt .eenvoudig om layouts te maken.Een echte aanrader
re K.
re K.
07:22 14 Feb 24
Prima boekhoudprogramma, Overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en flexibel met voldoende funcionaliteiten. Goed bereikbare helpdesk waar je direkt goed geholpen wordt. Uitstekend geschikt voor zzp'ers en kleine ondernemingen. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook zeer prettige, overzichtelijke layout. Voor mij geen twijfel, een aanrader.
Robert M.
Robert M.
12:33 11 Feb 24
Dat de bedrijfssoftware modules van Silvasoft.nl handig en accuraat ontwikkelt zijn wist ik al eerder. Maar nu kan ik daar met een overtuiging aan toevoegen dat ook het supportteam top specialisten zijn! Elke vraag wordt met dezelfde vriendelijkheid behandeld mét aanbieding van diverse oplossingen, met een ongelofelijke reactiesnelheid. Als vragende gebruiker kreeg ik binnen de kortste keren het perfecte antwoord.Een woord van dank is hier zeker op zijn plaats.Marc Clauspcshophamme.be
Marc C.
Marc C.
14:29 09 Feb 24
Super fijn programma dat niet onder doet voor de premium boekhoudpakketten. Ik beveel iedereen dit programma aan! Het heeft zelfs de mogelijkheid om losse modules maandelijks aan en uit te zetten al naar gelang jouw persoonlijke wensen.
Ine J.
Ine J.
17:02 22 Jan 24
I changed from a 10-year use of Visma Mamut to Silvasoft (Mamut shut down in July 2023) and am very pleased. The support provided from Silvasoft has been thorough and excellent. I've dealt with Dennis (mostly) and Patrick (some) - both are patient and have a detailed knowledge of Silvasoft. I've been able to set up inventory tracking, forms/output in different languages, automatic tax submittals. Overall, can recommend!
Lisa Di C.
Lisa Di C.
10:30 10 Oct 23
Verschillende produkten van de concurrentie bekeken en getest doch Silvasoft was het meest gebruiksvriendelijk en dit aan een aantrekkelijke prijs
Eddy C.
Eddy C.
19:42 04 Oct 23
Prachtig software pakket! Eenvoudig aan te passen aan je eigen wensen door modules aan en uit te zetten. Intuïtieve menu‘s en mogelijkheden.Super behulpzame en vriendelijke support. Aanrader!
Hans B.
Hans B.
14:06 05 Sep 23
Ik ben recent overgestapt van een te duur pakket naar Silvasoft.De overdracht van gegevens is heel vlot verlopen.Wanneer ik vragen had, kreeg ik heel snel een afdoend antwoord van support.Ook bij een probleem bij BTW-aangifte (wegens verkeerde instelling door mij) hebben zij de nodige opzoekingen gedaan in mijn boekhouding en de nodige correcties achter de schermen uitgevoerd.Silvasoft, een zekere aanrader!Stefaan
Stefaan V.
Stefaan V.
10:51 04 May 23
Eerst een maand uitgeprobeerd en, zonder twijfel, nu klant geworden. Het programma wijst zichzelf uit, het is overzichtelijk en eenvoudig in gebruik. Ik geef er al mijn aan- en verkoopfacturen in en op het einde van het kwartaal rolt mijn BTW-aangifte eruit. Makkelijker kan niet!
Quinten D.
Quinten D.
03:25 27 Apr 23
Duidelijk, prettig en simpel in gebruik, hier kan iedereen meewerken.Ook de support is erg prettig, snel reactie en goede support, nemen de tijd voor je.Kortom een echte aanrader
Patrick Van V.
Patrick Van V.
15:22 05 Apr 23
Zeer praktisch boekhoudprogramma. Heel overzichtelijk. Het enigste minpunt is dat het gemakkelijk zou zijn dat je met shortcuts (ctrl+...) en door door te ´enteren´ gemakkelijker een nieuw document ingeeft.
Davy M.
Davy M.
08:00 05 Apr 23
Geweldig boekhoud programma , ook prijstechnisch super.Alle koppelingen die je nodig hebt , naar bank boekhouder enz zitten hierin , ook een super goede support, goede uitleg met you tube filmpjes , kortom gewoon doen
Setia Total S.
Setia Total S.
14:03 29 Mar 23
Zeer tevreden over de product- en voorraadbeheer module.Uitgebreide standaard functies, uitbreidbaar dmv add-ons, gekoppeld aan een intuïtieve navigatie zorgen voor een totaalpakket dat in alle behoeften voorziet en toch zeer eenvoudig is in gebruik.
Kenny M.
Kenny M.
15:16 27 Feb 23
zeer degelijk programma.Ik ben grote fan van de modulariteit en de prijzen-politiek.Ook de insteek dat de boekhouding is van degene die betaalt, vind ik een groot pluspunt tov de pakketten die de klant wel laten betalen; maar dat "de data" van de boekhouder is.Ik mis wel nog enkele belangrijke mogelijkheden qua automatische verwerking.Maar de support en het opvolgen van vragen en opmerking is zéér kort op de bal.Dus wie weet is kortelings weer een en ander een pak beter. Rome en Parijs zijn ook niet op één dag gebouwd...
Jan C.
Jan C.
15:23 16 Feb 23
Zeer fijn contact zowel per telefoon of per mail.Professioneel systeem waar je een mooie en Professionele uitstraling kan geven voor je bedrijf.
Ashwin J.
Ashwin J.
22:15 25 Jan 23
Gebruiksvriendelijk, compleet en makkelijk aan te leren. Persoonlijk moet ik wel wennen aan het afpunten van de bankmutaties. Maar voor kleine zelfstandige prima pakket.
Jan van der H.
Jan van der H.
06:32 20 Jan 23
Geschikt voor elk bedrijfstype, vooral de orderbevestigingen en pakbonnen functie zijn een must. Het is zeer universeel, alles kan naar eigen wens worden ingesteld.
Beau L.
Beau L.
20:41 16 Jan 23
De boekhoudsoftware werkt bijzonder intuïtief, de instellingen zijn zeer eenvoudig te wijzigen, het inboeken gaat zeer snel. Tot op heden nog geen enkele keer de handleiding nodig gehad. Kortom, een heel performant programma voor een lage prijs.
Stijn R.
Stijn R.
17:27 11 Jan 23
De beste bedrijf software waar ik ooit in hebt gewerkt voor en ook nog betaalbaar ik raad dit bedrijf zeker aan vooral voor kleine bedrijven en voor zzp’ers.
Thuvarakan Sinnadurai V.
Thuvarakan Sinnadurai V.
21:30 10 Jan 23
Nog maar net begonnen met deze software en zeer tevreden, zeer correcte prijszetting. Snelle reactie van support! Zeker een aanrader.
Geert B.
Geert B.
13:15 10 Jan 23
Pas gestart dus nog niet alles doorlopen. Lijkt zeer geschikt voor onze kleine vzw. Vooral de duidelijke handleiding maakt de opstart gemakkelijk.
Luc S.
Luc S.
17:04 21 Dec 22

Vertrouwd door toonaangevende organisaties

Van ZZP en MKB tot grote toonaangevende organisaties. Al meer dan 20.000 ondernemingen gingen je voor!

Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!

Twitter id (*):

Nu gratis proberen!
Er is een fout opgetreden

Haal méér uit de module Facturatie

Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!

Twitter id (*):

Nu gratis proberen!
Er is een fout opgetreden

Functielijst module Facturatie

Hieronder vindt u de belangrijkste functies van de module Facturatie. Deze lijst is niet compleet, voor een volledig beeld kunt u de software zelf gratis uitproberen.

U kunt uw facturen volledig in eigen huisstijl maken en versturen. Heeft u moeite met het maken van een mooi ontwerp? Neem dan contact met ons op en wij helpen u verder!

Stuur facturen in PDF- en UBL-formaat inclusief bijlagen.

U kunt meerdere factuurontwerpen maken en kiezen bij uw facturatie. Handig als u bijvoorbeeld uw facturen in meerdere talen wilt kunnen versturen!

Configureer eenvoudig uw eigen e-mailtemplates. Zo kunt u per factuur of relatie, kiezen of instellen met welke e-mailtemplate u de factuur wilt versturen naar uw klant.

Sneller betaald krijgen en minder wanbetalers door gebruik te maken van een betaallink! Via een betaallink kunt u op uw facturen en factuur e-mails een betaallink of QR-code plaatsen waarmee mensen de factuur direct via bijvoorbeeld iDealBancontact of een andere betaalmethode kunnen betalen.

Heeft u periodiek terugkerende facturen? Dan kunt u dat eenvoudig regelen met Silvasoft. U voert eenmalig de factuurgegevens in voor de factuur en Silvasoft zet automatisch, elke door u gekozen periode, een nieuwe factuur klaar. U kunt deze ook automatisch laten versturen.

Configureer uw eigen aanmaningentraject binnen Silvasoft en genereer herinneringen of aanmaningen op basis van openstaande facturen. Inclusief de mogelijkheid om incassokosten toe te voegen in een bepaalde fase van het aanmaningentraject.

Genereer met één druk op de knop de jaarlijkse verplichte klantenlisting. Voor meer België specifieke functionaliteiten bij deze module, klik hier.

Maak met één druk op de knop een creditnota aan.

Stuurt u vaak dezelfde facturen naar uw klanten? Met één druk op de knop dupliceert u een bestaande factuur. U hoeft enkel de klantnaam te wijzigen en vervolgens kunt u direct de factuur versturen naar uw klant.

Heeft u een betaling ontvangen voor uw factuur? Zet uw factuur dan op betaald. Zo houdt u een duidelijk overzicht van betaalde en nog openstaande facturen.

Beheer uw standaard teksten in Silvasoft en voeg deze eenvoudig toe aan uw facturen.

Er zijn diverse rapportages beschikbaar. Denk aan:

  • Ouderdomsanalyse (overzicht van openstaande facturen inclusief de duur hiervan)
  • Omzet per klant rapportage
  • Productafname per klant rapportage.

Voeg eenvoudig uw producten en diensten toe, die u vervolgens selecteert bij uw facturen. Voor uitgebreide voorraadtracking, gegroepeerde producten, magazijn & winkels ondersteuning, en meer kunt u de module “Product- en voorraadbeheer” toevoegen.

Bij de module Facturatie krijgt u gratis toegang tot de complete module Relatiebeheer.

Stel per relatie of factuur een betaaltermijn in.

Maak notities aan bij uw facturen. Tevens is het mogelijk taken aan te maken bij de factuur (inclusief synchronisatie naar bijvoorbeeld Google Calendar) met de “Taken & agenda” module.

Voeg kortingen toe op regel- en factuurniveau. Tevens kunt u standaard kortingen koppelen aan relaties of artikelen.

Voeg bijlagen toe. U kunt zowel bijlagen toevoegen voor uzelf (interne bijlagen) als voor uw klant. De bijlagen voor uw klant kunnen meegestuurd worden per e-mail.

Het is tevens mogelijk pakbonnen te maken. U kunt een snelle pakbon maken voor de gehele factuur, of een aangepaste pakbon waarbij u zelf de regelaantallen voor op de pakbon kunt aanpassen. Tevens is inzichtelijk welke pakbonnen nog afgehandeld moeten worden. Pakbonnen kunnen ook als PDF gedownload worden of gemaild worden naar een intern e-mailadres van het magazijn.

Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!

Twitter id (*):

Nu gratis proberen!
Er is een fout opgetreden