Factuur ontwerp
Wijzig eenvoudig de factuur lay-out. U kunt onbeperkt lay-outs aanmaken en per relatie of factuur kiezen welke lay-out gebruikt moet worden.
Ontwerpservice
Heeft u al een factuurontwerp of een idee hoe het eruit moet zien? Wij maken gratis een lay-out voor u. Regel het nu via ons aanvraagformulier.
Inclusief productbeheer
Optioneel kunt u uw factuurregels koppelen aan producten of diensten. Met deze module ontvangt u gratis een basis versie van onze product- en voorraadbeheer module.
Compleet
Wilt u uitgebreide voorraadtracking, verzamelproducten, voorraadmutaties, inkoopadministratie, en meer? Voeg dan onze product- en voorraadbeheermodule toe voor een kleine meerprijs.
Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!
Facturatiesysteem
Facturatie op maat
Als u een bedrijf heeft, dan zult u waarschijnlijk regelmatig facturen moeten sturen. U kunt natuurlijk even een rekening in een tekstverwerker tikken, maar als u op zoek bent naar een facturatiesysteem waarmee u eenvoudig een factuur maakt die er perfect uitziet, dan raden we u aan eens naar Silvasoft te kijken. Ons pakket bevat namelijk een online facturatiesysteem dat eenvoudig te gebruiken is en waar u alle benodigde functies overzichtelijk bij elkaar ziet. Wilt u hier meer over weten, neem dan eens een kijkje op onze website. Hier staat uitgebreide informatie voor u klaar. U kunt ook contact met ons opnemen om al uw vragen over facturatiesystemen te stellen. We bieden ook de mogelijkheid om ons pakket uit te proberen. U kunt dan zelf zien hoe gebruiksvriendelijk ons systeem voor facturatie is.
Aan de slag met ons facturatiesysteem
Silvasoft is een pakket bedrijfssoftware dat bestaat uit tien verschillende modules. Deze modules werken naadloos met elkaar samen, de informatie die u in de ene module invoert wordt ook automatisch aangepast in de andere, relevante modules. We hebben naast ons facturatie systeem ook modules voor onder andere CRM, urenregistratie, boekhouding en voorraadbeheer. Stel dat u op een dag een opdracht heeft afgerond voor een klant. U schrijft hier een factuur voor uit, waar u automatisch de informatie uit de urenregistratie voor kunt gebruiken. Aan de andere kant wordt naar aanleiding van de factuur ook de voorraad van uw producten aangepast (voorraadbeheer) en de gegevens aangevuld in het CRM-gedeelte.
Meer weten over ons systeem voor facturatie?
Facturatiesystemen hoeven niet ingewikkeld te zijn, zoals Silvasoft ook aantoont. Ons facturatiesysteem is namelijk dusdanig ontworpen dat u hier simpel mee kunt werken, zonder dat u hier een handleiding voor nodig heeft. Gebruik ons pakket een maand in onze proefperiode en u zult zien hoe prettig het werken is met Silvasoft. U kunt altijd contact met ons opnemen als u meer te weten wilt komen over de mogelijkheden van het factuurprogramma van Silvasoft.
Start nu gratis uw 30 dagen proefperiode!
Haal méér uit de module Facturatie
Functielijst module Facturatie
Hieronder vindt u de belangrijkste functies van de module Facturatie. Deze lijst is niet compleet, voor een volledig beeld kunt u de software zelf gratis uitproberen.
U kunt uw facturen volledig in eigen huisstijl maken en versturen. Heeft u moeite met het maken van een mooi ontwerp? Neem dan contact met ons op en wij helpen u verder!
Stuur facturen in PDF- en UBL-formaat inclusief bijlagen.
U kunt meerdere factuurontwerpen maken en kiezen bij uw facturatie. Handig als u bijvoorbeeld uw facturen in meerdere talen wilt kunnen versturen!
Configureer eenvoudig uw eigen e-mailtemplates. Zo kunt u per factuur of relatie, kiezen of instellen met welke e-mailtemplate u de factuur wilt versturen naar uw klant.
Sneller betaald krijgen en minder wanbetalers door gebruik te maken van een betaallink! Via een betaallink kunt u op uw facturen en factuur e-mails een betaallink of QR-code plaatsen waarmee mensen de factuur direct via bijvoorbeeld iDeal, Bancontact of een andere betaalmethode kunnen betalen.
Heeft u periodiek terugkerende facturen? Dan kunt u dat eenvoudig regelen met Silvasoft. U voert eenmalig de factuurgegevens in voor de factuur en Silvasoft zet automatisch, elke door u gekozen periode, een nieuwe factuur klaar. U kunt deze ook automatisch laten versturen.
Configureer uw eigen aanmaningentraject binnen Silvasoft en genereer herinneringen of aanmaningen op basis van openstaande facturen. Inclusief de mogelijkheid om incassokosten toe te voegen in een bepaalde fase van het aanmaningentraject.
Genereer met één druk op de knop de jaarlijkse verplichte klantenlisting. Voor meer België specifieke functionaliteiten bij deze module, klik hier.
Maak met één druk op de knop een creditnota aan.
Stuurt u vaak dezelfde facturen naar uw klanten? Met één druk op de knop dupliceert u een bestaande factuur. U hoeft enkel de klantnaam te wijzigen en vervolgens kunt u direct de factuur versturen naar uw klant.
Heeft u een betaling ontvangen voor uw factuur? Zet uw factuur dan op betaald. Zo houdt u een duidelijk overzicht van betaalde en nog openstaande facturen.
Beheer uw standaard teksten in Silvasoft en voeg deze eenvoudig toe aan uw facturen.
Er zijn diverse rapportages beschikbaar. Denk aan:
- Ouderdomsanalyse (overzicht van openstaande facturen inclusief de duur hiervan)
- Omzet per klant rapportage
- Productafname per klant rapportage.
Voeg eenvoudig uw producten en diensten toe, die u vervolgens selecteert bij uw facturen. Voor uitgebreide voorraadtracking, gegroepeerde producten, magazijn & winkels ondersteuning, en meer kunt u de module “Product- en voorraadbeheer” toevoegen.
Bij de module Facturatie krijgt u gratis toegang tot de complete module Relatiebeheer.
Stel per relatie of factuur een betaaltermijn in.
Maak notities aan bij uw facturen. Tevens is het mogelijk taken aan te maken bij de factuur (inclusief synchronisatie naar bijvoorbeeld Google Calendar) met de “Taken & agenda” module.
Voeg kortingen toe op regel- en factuurniveau. Tevens kunt u standaard kortingen koppelen aan relaties of artikelen.
Voeg bijlagen toe. U kunt zowel bijlagen toevoegen voor uzelf (interne bijlagen) als voor uw klant. De bijlagen voor uw klant kunnen meegestuurd worden per e-mail.
Het is tevens mogelijk pakbonnen te maken. U kunt een snelle pakbon maken voor de gehele factuur, of een aangepaste pakbon waarbij u zelf de regelaantallen voor op de pakbon kunt aanpassen. Tevens is inzichtelijk welke pakbonnen nog afgehandeld moeten worden. Pakbonnen kunnen ook als PDF gedownload worden of gemaild worden naar een intern e-mailadres van het magazijn.