Silvasoft update – Oktober 2020

In de afgelopen maanden zijn er weer honderden verbeteringen doorgevoerd aan onze software. Via dit bericht informeren we u over de belangrijkste wijzigingen. Oude nieuwsberichten teruglezen? Bekijk dan alle nieuwsberichten.

Uw feedback telt! 

Veel van onderstaande verbeteringen zijn doorgevoerd op basis van feedback die door Silvasoft gebruikers zijn aangemeld in ons feedback portaal. Ook uw feedback telt! Stem mee of deel uw eigen ideeën via ons feedback portaal.

Koppeling met Amazon

Via onze partner webwinkelfacturen is een koppeling met Amazon gerealiseerd. Hierdoor worden uw bestellingen in Amazon automatisch doorgestuurd naar Silvasoft. Lees meer.

Koppeling met OutSmart (werkbon software)

Naast de recent toegevoegde koppeling met Simple-Simon kan nu ook de werkbon software van OutSmart gekoppeld worden met Silvasoft. Alle gegevens op uw werkbon worden automatisch overgezet naar een verkoopfactuur in Silvasoft. Lees meer.

CRM: controle btw-nummer en (automatisch) aanvullen naam- en adresgegevens

In de CRM module kunt u nu een btw-nummer laten valideren. Silvasoft zal dan via de Europese VIES database valideren of het btw-nummer geldig is. Daarnaast zal Silvasoft proberen de naam- en adresgegevens van de relatie te achterhalen op basis van het btw-nummer. U kunt deze gegevens direct automatisch laten invullen in Silvasoft.

Complete vernieuwing inkoopadministratie

De inkoopadministratie (onderdeel van de module “Product- en voorraadbeheer”) is compleet vernieuwd. Overzichtelijker, sneller, eenvoudiger. Inclusief diverse nieuwe mogelijkheden, zoals automatisch berekende inkoopadviezen. Met de inkoopadministratie houdt u grip op uw inkoopproces, leveringen die u kunt verwachten en goederenontvangsten.

Meerdere leveranciers en inkoopprijzen bij producten

Het is nu mogelijk om meerdere leveranciers en inkoopprijzen te koppelen aan uw producten. Wanneer inkoopprijzen wijzigen wordt dit per leverancier ook historisch opgeslagen bij uw product. Zo heeft u altijd inzicht in het verloop van de inkoopprijzen van uw leveranciers.

Add-on: magazijnen & schappen

Koppel uw producten aan magazijnen en schappen. Inclusief mogelijkheden tot inkopen voor magazijnen / schappen, inkoopadviezen per magazijn / schap, voorraad per magazijn / schap, verkopen per magazijn / schap, minimale voorraad per magazijn / schap en meer! Lees meer.

Add-on: batch- & serienummers

Voeg batch- en serienummers toe aan uw producten. Houd per nummer de actuele voorraad, minimale voorraad en verkoopbare voorraad bij. Genereer inkoopadviezen en inkooporders en koppel uw verkopen aan batch- of serienummers. Lees meer.

Add-on: barcodescanner

Scan barcodes via de mobiele app of een bluetooth scanner om snel voorraden te muteren, productinformatie op te halen, ontvangsten in te boeken, en meer. Deze add-on is nog in ontwikkeling en daarom tijdelijk volledig gratis te gebruiken. Lees meer.

Verbeteringen in de module “Personeelsmanagement”

Er zijn diverse verbeteringen doorgevoerd voor deze module. Zo krijgt u nu betere verjaardagsmeldingen en is het dashboard voor de manager compleet vernieuwd en uitgebreid.

Nieuwe weergave projectoverzicht (lijst)

Naast de oude “kaart” weergave in het projectenoverzicht is er nu ook een overzichtelijk lijst weergave bijgekomen. Rechtsboven in het projectenoverzicht kunt u wisselen tussen de weergaves. In de nieuwe lijst weergave kunt u zelf kolommen aan- of uitzetten, sorteringen aanpassen en meer.

Drag & drop upload van bestanden bij een taak en foto’s bij een project

U kunt nu eenvoudig via drag & drop snel meerdere bestanden toevoegen aan een taak. Ook bij projectfoto’s kunnen nu snel meerdere foto’s tegelijk geüpload worden middels drag & drop.

Documenten toevoegen aan verkoopkansen

U kunt nu eigen documenten uploaden bij verkoopkansen (sales module).

Urenregistratie: gefactureerde uren blokkeren

Als urenmanager kunnen nu urenregistraties geblokkeerd worden. Ook kunt u ervoor kiezen om uren automatisch te laten blokkeren wanneer deze vanuit Silvasoft zijn gefactureerd. Zo voorkomt u dat medewerkers achteraf wijzigingen aanbrengen in urenregistraties die reeds verwerkt zijn.

Diverse uitbreidingen aan de API

Onze API is weer flink uitgebreid. Zo kunt u nu eigen velden bij relaties en producten ophalen of toevoegen via de API. Ook is het nu mogelijk om bijlages aan facturen en orders toe te voegen. Diverse API endpoints zijn verder uitgebreid met extra velden en functies. Bekijk zelf alle mogelijkheden in onze API documentatie.

Waar zijn we nu mee bezig..?

Momenteel zijn we druk bezig met weer een hoop mooie verbeteringen aan ons platform. Zo zijn we bezig met verbeteringen in de boekhoudmodule en uitbreidingen aan de rapportage mogelijkheden. Ook zijn we sinds kort gestart met het geven van webinars, dit wordt de komende periode uitgebreid met nog meer verschillende webinars.

Volg ons op social media

Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen? Volg ons op Facebook, Twitter of LinkedIn.