Silvasoft update juli 2020

Bij deze informeren we u over recente wijzigingen in onze software en overig nieuws. Oude nieuwsberichten teruglezen? Bekijk alle nieuwsberichten. Altijd op de hoogte van het laatste nieuws? Volg ons dan op Facebook, Twitter of LinkedIn.

Feedback van gebruikers

Veel van onderstaande verbeteringen zijn doorgevoerd op basis van verbeteringen die door Silvasoft gebruikers zijn aangemeld in ons feedback portaal. Met grote regelmaat pakken we hier nieuwe items uit op. Stem daarom op ideeën van andere gebruikers die u ook graag gerealiseerd wilt zien, of voeg uw eigen ideeën toe via het portaal!

Verbeteringen aan de gratis WooCommerce plugin

Onze eigen WooCommerce plugin is flink verbeterd en uitgebreid in de afgelopen maanden. Zo is het nu onder andere mogelijk om in bulk orders te versturen naar Silvasoft, creditnota’s te versturen (inclusief gedeeltelijk crediteringen) en is duidelijk in het overzicht welke orders al zijn verstuurd en welke niet. Lees meer over de plugin.

Nieuwe rapportage boekhouding (rubrieken en centralisatie)

Het is nu mogelijk om grootboekrekeningen te koppelen aan rubrieken of sub-rubrieken. Vanuit de module boekhouding kan hier een rapportage over gemaakt worden (naar Word, PDF, Excel en scherm). Deze rapportage toont voor alle grootboekrekeningen de saldo’s, inclusief optellingen (centralisatie) per rubriek en sub-rubrieken (tot 5-niveau’s diep!). De komende maanden gaan we diverse verbeteringen doorvoeren aan bestaande rapportages en nieuwe rapportages aanbieden. Heeft u hier wensen voor? Dien deze dan in via ons feedback portaal.

Naast percentagekorting nu ook korting in euro op factuur of offerte beschikbaar

Het is nu mogelijk om naast een korting in procenten een korting in euro op te geven. U kunt nu een korting in euro opgeven op het factuur-, offerte- of ordertotaal. Ook is het per regel mogelijk om een korting in euro op te geven.

Automatische bankenkoppeling (in samenwerking met Ponto)

Dankzij een samenwerking met Ponto kunt u nu uw bankrekening koppelen met Silvasoft. Via deze koppeling worden automatisch uw banktransacties geïmporteerd in Silvasoft. U hoeft deze dan niet meer handmatig in te voeren of te importeren. Lees alles over de koppeling.

België: Intervat aangifte doen als gemachtigde (mandataris)

Het is nu mogelijk om als accountant / administratiekantoor aangifte te doen voor uw klanten (als u hiertoe gemachtigd bent). In Silvasoft kunt u nu 2 soorten XML bestanden downloaden van uw Intervat aangiftes, één voor als u aangifte doet uit eigen naam en één voor als u aangifte doet als mandataris.

Import grootboekschema uitgebreid + synchronisatie mogelijk

Het importbestand voor grootboekrekeningen is flink uitgebreid. Het is ook mogelijk om bestaande grootboekrekeningen bij te werken qua informatie via deze import. Zo kunt u in bulk grootboekrekeningen muteren.

Uitbreidingen aan eigen velden in CRM

Het is nu mogelijk om eigen velden te tonen in het tabblad ‘Algemeen’ (eerste tabblad) bij een relatie. Het is ook mogelijk om eigen velden op te nemen op de CRM klantenkaart.

Factuur meesturen met aanmaningen

U kunt nu de oorspronkelijke factuur meesturen bij uw aanmaningen / betalingsherinneringen. Dit kan ingesteld worden per aanmaningsregel in uw aanmaningsinstellingen.

Koppeling met werkbon software (Simple-Simon)

Het is vanaf nu mogelijk te koppelen met de werkbon software van Simple-Simon! Probeer Simple-Simon gratis uit, vraag een demo aan of lees meer over de integratie op: https://www.simple-simon.net/nl/partner/silvasoft/.

Stapelkortingen ondersteuning bij producten

Het is nu mogelijk om stapelkortingen toe te kennen aan uw producten. Bijvoorbeeld 5% korting als er 10 stuks of meer worden verkocht en 15% korting als er 20 stuks of meer worden verkocht. Dit kan per product worden ingesteld vanuit het ‘Kortingen’ tabblad (vink ‘Specifieke productkorting’ aan).

Producten uitsluiten van factuur-, offerte-, of orderkorting

Het is nu mogelijk om specifieke producten (zoals verzendkosten) uit te sluiten van de totaalkorting op een factuur, offerte of order. Dit kan per product ingesteld worden.

Standaard feestdagen importeren in HRM / urenregistratie

Het is nu mogelijk om elk jaar de nationale feestdagen te importeren in de urenregistratie- of HRM-module.

Diverse verbeteringen

Naast bovenstaande grotere toevoegingen en verbeteringen zijn er door heel de applicatie honderden kleine verbeteringen doorgevoerd in de afgelopen periode.

Waar zijn we nu mee bezig..?

Momenteel zijn we druk bezig met weer een hoop mooie verbeteringen aan ons platform. Zo zijn we bezig met een complete vernieuwing van de inkoopadministratie en voorraadbeheer. Binnenkort komt er naast een flink verbeterde interface voor de inkoopadministratie ook ondersteuning voor meerdere magazijnen, meerdere leveranciers, magazijn locaties (schappen), historische inkoopprijzen en nog veel meer!

Volg ons op social media

Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen? Volg ons op Facebook, Twitter of LinkedIn.