Silvasoft update januari 2020

Bij deze informeren we u over recente wijzigingen in onze software en aankomende ontwikkelingen. Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen? Volg ons op social media!

Scan & Herken / Mail & Herken

Vanaf nu kunt u bij de boekhoudmodule gebruik maken van Scan & Herken en Mail & Herken. Er is een documenten inbox geïntroduceerd (links in het menu) waarin u al uw bonnetjes en facturen kunt plaatsen. Dit kan door uw bonnetjes en facturen (in bulk) hierheen te slepen vanaf uw pc, door te e-mailen naar uw administratie in Silvasoft of door via de app een foto te maken en te uploaden. Vervolgens kunt u uw facturen zelf verwerken vanuit uw documenten inbox of u kunt kiezen voor Scan & Herken.

Met Scan & Herken krijgt u binnen enkele seconden automatisch een boekingsvoorstel waarbij 80% van uw facturen volledig en direct worden herkend! Hiermee kunt u dus zeer veel tijd besparen bij het boeken van uw aankopen. De kosten voor deze functionaliteit zijn € 0,16 per scan en u kunt hiervoor geld storten in uw online portemonnee. Voor deze Scan & Herken functionaliteit werkt Silvasoft samen met Klippa die de scanning software levert.

Wilt u precies weten hoe dit werkt? Lees dan onze hulpartikelen:

Koppeling met Bol.com

In samenwerking met Webwinkelfacturen is een koppeling gerealiseerd tussen Silvasoft en Bol.com. Deze koppeling zorgt ervoor dat bestellingen die zijn gedaan via Bol.com automatisch worden doorgestuurd naar Silvasoft. Meer weten over deze koppeling of deze koppeling in gebruik nemen? Klik dan hier.

Koppeling met Shopify

Naast een Bol.com koppeling is, ook in samenwerking met Webwinkelfacturen, een koppeling gerealiseerd tussen Silvasoft en Shopify. Deze koppeling zorgt ervoor dat bestellingen die zijn gedaan via een Shopify webshop automatisch worden doorgestuurd naar Silvasoft. Meer weten over deze koppeling of deze koppeling in gebruik nemen? Klik dan hier.

Sales module beschikbaar via de app

Vanaf nu kunt u de Sales module gebruiken via de mobiele app. Heeft u deze app nog niet geïnstalleerd op uw telefoon? Download dan nu de app voor Android of iOS.

Nieuwe lettertypes beschikbaar

Er zijn 5 nieuwe en populaire Google lettertypes toegevoegd aan de verschillende templates binnen Silvasoft. Zo heeft u meer mogelijkheden bij het opmaken van uw factuur templates, offerte templates, e-mail templates, etc. De nieuw toegevoegde lettertypes zijn Raleway, Indie Flower, Lato, Montserrat en Open Sans.

API

Er zijn diverse uitbreidingen aan de API gedaan. Zo kunt u vanaf nu ook inkoopfacturen aanmaken en ophalen en kostenplaatsen en grootboekrekeningen meesturen bij boekingen. Bekijk onze volledige API documentatie hier.

Import van inkoop- en verkoopboekingen

Vanaf nu is het mogelijk om inkoop- en verkoopboekingen te importeren in Silvasoft. U kunt dit doen via het menu item Beheer > Importmogelijkheden > Import van inkoop- en verkoopboekingen. Heeft u hulp nodig bij het importeren van deze boekingen? Wij kunnen u daarbij helpen! Neem daarvoor contact met ons op via dit formulier.

Overzicht van inkoop- en verkoopregels

Vanaf nu heeft u zowel in het inkoopboek als in het verkoopboek een extra tabblad met een overzicht van alle inkoop- en verkoopregels. Door middel van het tandwiel icoontje kunt u zelf kolommen aan- of uitzetten. Met dit overzicht kunt u snel controles doen en rapportages uitdraaien over alle regels gekoppeld aan inkoop- en verkoopboekingen.

Diverse verbeteringen

Naast bovenstaande grotere toevoegingen en verbeteringen zijn er door heel de applicatie +/- 150 kleinere (performance) verbeteringen doorgevoerd in de afgelopen weken.

Wat kunt u de komende periode van ons verwachten?

Silvasoft zal zich de komende periode focussen op het verder uitbreiden en verbeteren van de software. Zo staan, mede dankzij de feedback van onze gebruikers, de volgende zaken op de planning:

  • Bankenkoppeling (module Boekhouden)
  • Begrotingsoverzicht (module Boekhouden)
  • Verbeterde rapportages (diverse modules)
  • 2 factor authentication / 2FA (algemeen)
  • Betaallink kunnen toevoegen aan een factuur (module Facturatie)
  • Barcodescanner (module Product- en Voorraadbeheer)
  • Ondersteuning historische inkoopprijzen (module Product- en Voorraadbeheer)
  • Ondersteuning meerdere magazijnen (module Product- en Voorraadbeheer)
  • Meerdere leveranciers kunnen koppelen aan producten (module Product- en Voorraadbeheer)
  • Diverse kleinere verbeteringen

Feedback

Het is mogelijk om uw feedback en ideeën te delen via ons feedback portaal. In dit portaal ziet u ook ideeën van andere gebruikers en kunt u stemmen (duimpje omhoog) op feedback van andere gebruikers. Met grote regelmaat zullen we zaken uit de feedback lijst oppakken. De meest gestemde items krijgen over het algemeen voorrang, dus stem vooral ook op andere ideeën die u graag gerealiseerd zou zien!

Volg ons op social media

Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen? Volg ons dan op Facebook, Twitter of LinkedIn.