Features Silvasoft
Boekhouden
Automatisch
- Met de Boekhoudcontrole houdt de software een ‘oogje in het zeil’ met betrekking tot uw boekhoudkundige handelingen
- Mogelijkheid banktransacties automatisch te laten verwerken met ‘Automatische verwerkingsregels’
- Creëer Automatische incasso (domiciliërings) bestanden met uitvoerdatum
- Creëer Automatische excasso (betaal) bestanden met betaaldatum
- Realiseer eenvoudig een ‘gratis’ MijnWebWinkel koppeling
Flexibel
- Importeer uw eigen rekenschema, of gebruik het vooringesteld schema
- Ongelimiteerd boeken binnen de boekhouding
- Creëer nieuwe en historische boekjaren
- Eenvoudig boekjaren afsluiten en de resultaten (en balansen) doorboeken naar het daaropvolgende boekjaar
- Ruimte om btw-percentages aan te maken die aansluiten op uw organisatie, ongeacht of iets (gedeeltelijk) aftrekbaar is of niet
- Realiseer een koppeling met uw Silvasoft Boekhouder en werk samen binnen de module Boekhouding
Btw- en ICP-aangifte
- Bekijk een indicatie van uw te ontvangen / te betalen bedrag voor de aankomende aangifte op uw dashboard
- U kunt de Elektronische BTW- & ICP-aangiftes (Nederland) doorsturen wanneer u wilt
- Geneer en download uw XML Btw- & ICP aangiftes(België) voor gebruik bij Intervat
- Bereken de BTW- & ICP-aangifte voor fiscale eenheden
- Bekijk uw aangifte-categorieën en roosters op details in voor inzage in uw aangifte
- Download PDF Btw-aangifte voor extern gebruik
Dagboeken
- Al uw facturen / verkoopboekingen in één overzicht, geen twijfel over welke boekingen al betaald zijn en welke nog niet met het Verkoopboek
- Boek eenvoudig uw aankopen in of importeer UBL (e-factuur) bestanden en creëer inkoopfacturen op basis van inkooporders via het Inkoopboek en hou uw vervaldata in het oog
- Importeer en verwerk MT940 en CODA bestanden, handmatig of automatisch in het Bankboek
- Registreer contant ontvangsten en betalingen via het Kasboek
- Creëer beginbalansen, corrigeer boekingen, boek loonposten in middels het Overig / Memoriaal
Rapportages
- De meest gangbare rapportages verzameld op één locatie; Proefbalans, Proef- en saldibalans en Kolommenbalans
- Bewaar het overzicht binnen uw grootboekrekeningen en cijfers met de Grootboekkaart en Grootboek rapportages
- Inzage in uw openstaande (handels-) debiteuren via rapportage Ouderdom debiteuren
- Inzage in uw openstaande (handels-) leveranciers via rapportage Ouderdom crediteuren
- Creëer Auditfile bestanden
- Kies en maak Dagboekafdrukken
- Bekijk de Verworpen uitgaven & fiscaal resultaat (België)
- Geneer een Jaarlijkse klantenlisting (België)
- Gebruik bestaande databronnen binnen de module boekhouden en maak eigen rapportages
Afschrijvingen
- Maak afschrijvingen inzichtelijk via het ‘Afschrijvingen overzicht’
- Plan al uw toekomstige afschrijvingen in via ‘Afschrijvingen inplannen’
Kostenplaatsen
- Rubriceer uw kosten en omzet op kostenplaatsen en kostendragers
- Draai diverse rapportages uit op basis van kostenplaatsen en kostendragers in Excel of PDF formaat
Facturatie
Eenvoudig in gebruik
- Direct (periodieke) facturen maken
- Snel zoeken naar specifieke facturen
- Ontvangen en openstaande factuurbedragen inzichtelijk
- Uw grootste klanten op één rij
- Inzage in de ouderdomsanalyse van uw openstaande verkoopfacturen
- Relatie omzet rapportage voor met optionele vergelijking over boekjaren
- Genereer de verplichte ‘Jaarlijkse klantenlisting’ (België) met een druk op de knop
- Artikel afname rapportage en productafname per klant om de voorraadtrends in totaliteit en per klant te bekijken
Facturen overzicht
- Vindt alle facturen per boekjaar terug en krijg grip op uw openstaande posten
- Zie in één oogomslag welke facturen nog richting uw relaties verzonden moeten worden onder ‘Te versturen’
- Openstaande facturen kunnen met de optie ‘Betaling boeken’ op betaald worden gezet
- Met ‘Concepten’ heeft u de mogelijkheid nog aan uw factureren te werken voor ze definitief ingeboekt dienen te worden
- Factuur meegeven? Eenvoudig al uw facturen downloaden en printen
- Maak met een druk op de knop een creditnota aan
Periodieke facturatie
- Creëer en beheer periodieke factuur sjablonen
- Bepaal de frequentie van de periodieke facturen
- Kies optioneel voor een ‘Automatische mailing’
Aanmaningen
- Maak een eigen betalingsherinneringen- of aanmaningstraject
- Controleer en geneer op basis van uw openstaande verkoopfacturen herinneringen
- Per factuur gegenereerd voor extra duidelijkheid omtrent achterstallige openstaande posten
Instellingen
- Template builder: bepaal zelf welke informatie waar komt te staan op uw documenten
- Huisstijl: bouw uw ontwerp op basis van uw eigen huisstijl en voeg eenvoudig briefpapier als achtergrond toe aan uw documenten
- Verstuur UBL (e-factuur) bestanden mee aan uw klanten voor gemakkelijke verwerking door uw klanten
- Maak uw eigen e-mail en pakbon templates op basis van uw huisstijl
- Voeg ‘Standaard bijlages’ toe zoals uw ‘Algemene Leveringsvoorwaarden’ voor gebruik op uw documenten
- Leg een tekstbibliotheek aan voor het snel toevoegen van tekstregels / teksten op uw facturen
- Start en wissel gemakkelijk tussen (nieuwe) boekjaren
Urenregistratie & Personeel (HRM)
Urenregistratie
- Overzicht in uw urenregistratie per dag en de status van uw urenregistratie in het overzicht
- Snel dagen toevoegen
- Export maken van urenregistratie
- Uitgebreide urenregistratie rapportages
- U kunt meerdere dienstregelingen aanmaken voor de verschillende werktijden / contracten binnen uw organisatie
Integraties met andere modules
- Facturatie: creëer conceptfacturen op basis van urenregistraties
- Projectmanagement: boek direct uren in op gekoppelde projecten en fases
Flexibel, naar uw behoefte ingericht
- Uitgebreide dienstregeling gemakkelijk in te regelen
- Alle feestdagen instelbaar
- Iedere medewerker een eigen dienstregeling
Personeel
- Gemakkelijk personeel in dienst nemen of uit dienst zetten
- Ziekteverzuim toevoegen
- Vrije dagen instellen (per boekjaar) voor het huidig personeelsdossier
- Snel verlof aanvragen en eenvoudig goed- of af laten keuren
- Overzicht van verlof verzoeken
- Dashboard melding omtrent verjaardagen personeel
- Uploaden van documenten en afbeeldingen
- Notities ter ondersteuning van de personeelsmanager
- Taken instellen die betrekking hebben op een personeelslid
Sales, offertes & orders
Offerte overzicht
- Overzicht in uw lopende offertes en de status van uw offertes in verschillende overzichten
- Configureer zelf welke kolommen u in uw overzichten wilt zien
Order overzicht
- Overzicht in uw orderlijst en de status van uw orders in verschillende overzichten
- Configureerbare tabbladen om uw orders te beheren van acceptatie tot uitlevering
- Pakbon op basis van bestaande order binnen uw administratie
- Maak de marge per order inzichtelijk en zie wat u overhoudt aan uw verkoopactiviteiten
Eigen ontwerp
- Template builder: bepaal zelf welke informatie waar komt te staan
- Huisstijl: bouw uw ontwerp op basis van uw eigen huisstijl en voeg eenvoudig briefpapier als een achtergrond toe
- Onbeperkt: u kunt zoveel ontwerpen aanmaken als u nodig heeft en per relatie of offerte kiezen welk ontwerp gebruikt moet worden
Verkoopkansen
- Verkoopkansen: volg uw verkopen automatisch op in uw verkooptraject
- Verkoopfases: creëer verkoopfases
Automatische opvolging
- Automatische e-mail opvolging waarin u met uw leads in contact blijft
- E-mail templates die naar eigen wens in te richten zijn
Projectmanagement
Projectregistratie
- Registratie van projecten
- Registratie van projectfases & planning
- Uploaden van documenten, afbeeldingen en notities bij projecten
- E-mail herinnering van verlopen documenten
- Koppelen van medewerkers en projectleiders
- Aanmaken van projecttemplates met een vaste set aan instellingen, fases, enzovoorts voor het snel aanmaken van vergelijkbare projecten.
Rollen
- Projectadministrator: mag projecten maken, wijzigen en heeft inzage in alle projecten
- Projectleider: mag enkel op de projecten waar hij als projectleider is gekoppeld alles inzien en wijzigen
- Projectmedewerker: mag participeren met beperkte mogelijkheden op de projecten waar hij als medewerker is gekoppeld
Taken & agenda
- Elke medewerker heeft een persoonlijke ‘Taken & agenda’ met verschillende weergaves van de taken
- Een administrator kan in de agenda switchen naar medewerker weergave om zo de projecttaken van een specifieke medewerker te zien
- Gebruikers kunnen ook niet projectgerelateerde taken aanmaken welke enkel zichtbaar zijn voor de gebruiker zelf
- Weergave agenda: agenda met maand, week, dag weergave inclusief drag & drop mogelijkheden
- Weergave scrum board: een weergave van 3 kolommen met Todo, In behandeling en Afgehandeld
- Weergave lijst / export: een data lijst van taken met export mogelijkheden voor Excel
Taken features
- Taken kunnen opgesplits worden in verschillende todo items
- Taken hebben een duur en de voortgang kan op basis van todo items gemonitord worden
Nacalculatie, budget & begroting
- Mogelijkheid tot het vastleggen van een project uitgave budget
- Mogelijkheid tot het vastleggen van de project opdrachtsom
- Mogelijkheid tot controleren van project marge
- Koppeling met de module facturatie voor registreren van inkomsten op het project
- Koppeling met de module boekhouding voor registreren van uitgaven op het project
- Koppeling met de module urenregistratie voor het inzien en factureren van geregistreerde uren op het project
Rapportage
- Mogelijkheid tot het ontvangen van een dagelijkse e-mail met taken voor de aankomende dag