WooCommerce plugin installeren & probleemoplossing

Silvasoft heeft een eigen WordPress plugin voor gebruik met WooCommerce. Met deze plugin koppelt u uw WooCommerce webshop eenvoudig met Silvasoft. U kunt uw orders vanuit WooCommerce naar Silvasoft versturen als verkopen in de module “Boekhoudien” module of als facturen in de module “Facturatie” of als order in de module “Offertes & orders”. Alle orders, relaties en producten in uw webwinkel worden volledig automatisch verwerkt in uw (Silvasoft) administratie, u hoeft hier helemaal niets aan te doen!

Inhoudsopgave

    WooCommerce plugin installeren

    Het installeren en activeren van deze plugin doet u razendsnel, dit gaat als volgt:

    1. Ga in uw Silvasoft omgeving naar het menu Beheer > API
    2. Indien u nog geen API plan geactiveerd heeft, kiest u eerst een plan. Daarna logt u uit en opnieuw in. Ga nu opnieuw naar het menu Beheer > API.
    3. U ziet nu uw API gegevens. Vraag een (nieuwe) API token op en bewaar deze. Met behulp van deze token koppelen we namelijk uw webshop aan Silvasoft.
    4. Ga nu in uw WordPress website omgeving naar het menu Silvasoft > Instellingen. Configureer hier uw Silvasoft gebruikersnaam, api-token en eventuele andere instellingen.
    5. Bewaar uw instellingen, en u bent helemaal klaar!
    6. Uw orders zullen automatisch verstuurd worden wanneer ze de juiste status hebben. Wilt u een order handmatig versturen naar Silvasoft? Vanuit het WooCommerce order overzicht kunt u dit met 1 druk op de knop doen (de knop “Silvasoft” onder de kolom “Acties”).

    WooCommerce plugin probleemoplossing

    Het kan zijn dat na de installatie uw plugin het niet doet, of dat er geen orders doorgestuurd lijken te worden. Hieronder hebben we een aantal van deze problemen opgesomd.

    Foutmelding: geen relatie gevonden of er kon geen relatie worden aangemaakt

    Deze  melding kan ontstaan als er onvoldoende requesten in uw API plan beschikbaar zijn (dit uur) om de relatie aan te maken. Dit komt vaker voor aan het begin bij de eerste keer dat u data doorstuurt als u in één keer veel data doorstuurt.

    U kunt dit oplossen door uw API plan (tijdelijk) omhoog bij te stellen. Hierdoor raakt u niet direct door uw API requesten heen.

    Foutmelding: geen boekjaar aanwezig

    Silvasoft werkt met boekjaren. Als u bijvoorbeeld orders heeft in boekjaar 2020 en in Silvasoft alleen 2019 heeft dan krijgt u een dergelijke foutmelding.

    U kunt dit oplossen door een nieuw boekjaar aan te maken. In onze documentatie: Afsluiten boekjaar en openen nieuw boekjaar, leest u hoe u met module ‘Facturatie’ en/of module ‘Boekhouding’ een (nieuw) boekjaar aanmaakt.

    Overige (fout)meldingen

    Als u er met bovenstaande oplossingen niet uitkomt, of als u een andere (fout)melding tegenkomt die het doorsturen van uw orders lijkt te blokkeren, dan kunt u het beste met de support contact opnemen. Om uw melding goed in behandeling te kunnen nemen vragen of u de volgende informatie kunt aanleveren:

    • Screenshot van uw WooCommerce Silvasoft plugin instellingen,
    • Screenshot van uw WooCommerce Silvasoft log, en
    • Screenshot van uw WooCommerce order overzicht (inclusief kolom ‘Acties’).

    Vragen?

    Hopelijk heeft deze handleiding uw vraag beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)85 – 225 07 63 (Nederland) of +32 (0)78 – 250 302 (België). U kunt ook via onderstaand formulier uw vraag achterlaten.