Silvasoft API limiet

In onze documentatie heeft u kunnen lezen hoe u de API kunt activeren. Hierbij heeft u ook gelezen dat u dient te kiezen voor een ‘API plan’.  Het API plan gaat van API Free (15 requests per uur – Gratis) tot API Max (1200 requests per uur – €15,- p/m), maar wat is een request en wat is een API limiet.

Hoe werkt dit precies?

Als u een koppeling maakt tussen uw externe platform (zoals WooCommerce) en Silvasoft dan stuurt uw externe platform een ‘request’ oftewel een verzoek om een veld aan te spreken in Silvasoft. Dit houdt in dat uw externe platform één veld uit Silvasoft wilt uitlezen (bekijken), muteren (wilt aanvullen met nieuwe data) of wilt invullen (nieuwe data).

Dus afhankelijk van hoe uw koppeling gebouwd is/wordt bepaalt het benodigde aantal ‘requesten’ en het door u af te nemen API plan. Dit plan bepaald hoeveel ‘requesten’ uw koppeling per uur mag uitvoeren. Heeft u uw uur limiet bereikt? Dan kunt u wachten tot het volgende uur, of u kiest ervoor een hoger API plan te nemen.

Voorbeeld: met het API Free plan mag u per uur 15 requesten doen. Als u met één order 7 requesten gebruikt dan kunt u per uur twee orders doorsturen. Als u dan een derde wilt versturen dan zult u moeten wachten tot het volgende uur of een hoger API plan moeten gebruiken.

Vragen?

Hopelijk heeft deze handleiding uw vraag beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)85 – 225 07 63 (Nederland) of +32 (0)78 – 250 302 (België). U kunt ook via onderstaand formulier uw vraag achterlaten.