Probleemoplossing Gmail SMTP
Indien u wilt mailen met een @gmail.com adres dan kunt u hiervoor eigen SMTP instellingen opgeven in Silvasoft. Met Gmail adressen kan het zijn dat u tegen problemen aanloopt. Hieronder helpen wij u deze problemen op te lossen.
Stap 1: controleer uw instellingen
Zie hieronder de instellingen die u dient te gebruiken:
- SMTP server: smtp.gmail.com
- SMTP poort: 587
- E-mailadres: uwemail@gmail.com
- Wachtwoord: uw wachtwoord voor toegang tot Gmail
- Gebruik SSL: Nee
- Gebruik TLS: Ja
Verstuur nu een test e-mail om te controleren of de e-mail instellingen correct zijn. Werkt het niet, ga dan door naar stap 2.
Stap 2:
Log in een nieuw tabblad in met uw gmail account op https://accounts.google.com/. Wanneer u ingelogt bent stuurt u nogmaals een test e-mail. Werkt het niet, ga dan door naar stap 3.
Stap 3:
Check uw mailbox. U heeft mogelijk een mail gehad van Gmail.com dat er een ‘onveilige’ inlogpoging is geblokkeerd of een ‘onveilige app’ is geblokkeerd. Ziet u een e-mail in die trend? Volg dan de oplossing uit de mail om onze app toe te staan. Geen e-mail gehad, ga dan door naar stap 4.
Stap 4:
Zet toegang voor minder veilige apps aan: https://myaccount.google.com/lesssecureapps. Test hierna nogmaals of u een e-mail kunt versturen. Kunt u nog steeds geen e-mail versturen, check dan nogmaals uw mailbox zoals uitgelegd in stap 3.
Reageer op dit artikel