Modules, rechten, functies en overige account instellingen aanpassen

In dit artikel leggen we uit hoe u modules, rechten en functies aanpast op uw eigen gebruikers account of bij andere gebruikers binnen uw administratie(s). Voor het toevoegen van gebruikers en/of administraties kunt u onze handleidingen: Extra gebruiker toevoegen en Extra administratie toevoegen, raadplegen.

Inhoudsopgave

    U kunt modules aan- en uitzetten via het menu item Beheer > Mijn gebruiker (Alle gebruikers als u het voor een andere gebruiker wijzigt) > Selecteer de administratie waarvan u de modules wilt aanpassen en klik op de knop ‘Modules aanpassen’.

    Nu kunt u de modules aanpassen. Zodra u klaar bent klikt u op op ‘Opslaan’. De wijzigingen worden vervolgens zichtbaar als u opnieuw uit- en inlogt.

    Rechten aanpassen

    U kunt rechten beheren via het menu item Beheer > Mijn gebruiker (Alle gebruikers als u het voor een andere gebruiker wijzigt) > Selecteer de administratie waarvan u de modules wilt aanpassen en klik op de knop ‘Modules aanpassen’. Nu kunt u de rechten van modules aanpassen door op het tandwiel bij een module te klikken.

    Nu vinkt u de rechten aan die deze gebruiker mag gebruiken (en vinkt u uit wat deze niet mag gebruiken). Zodra u klaar bent klikt u op ‘Opslaan’. De wijzigingen worden vervolgens zichtbaar als u opnieuw uit- en inlogt.

    Functies aanpassen

    U kunt functies beheren via het menu item Beheer > Mijn gebruiker (Alle gebruikers als u het voor een andere gebruiker wijzigt) > Selecteer de administratie waarvan u de modules wilt aanpassen en klik op de knop ‘Functies in- of uitschakelen’.

    In het vervolgscherm kunt u functies voor de afgenomen modules in- of uitschakelen. Zodra u klaar bent kunt u klikken op ‘Opslaan’. De wijzigingen worden vervolgens zichtbaar als u opnieuw uit- en inlogt.

    Gebruikersnaam aanpassen

    Het kan zijn dan de gebruiker zijn of haar naam wilt wijzigen in Silvasoft en dat dit effect heeft op het desbetreffende personeelsdossier, deze aanpassing kan gedaan worden in het dossier of bij ‘Mijn gebruiker’:

    1. Bij Beheer > Mijn gebruiker (of Beheer > Alle gebruikers > Bewerken) heeft u de mogelijkheid de volledige naam van de gebruiker in te geven,
    2. Hier heeft u een voornaam, tussenvoegsel en achternaam veld voor,
    3. Als u hier een naam invult en/of wijzigt dan zal dit ook in het personeelsdossier bijgewerkt worden, en
    4. Dit werkt ook andersom, dus als u het personeelsdossier aanpast.

    Let op: het is belangrijk dat dit is ingevuld. Bij verschillende modules o.a. bij urenregistratie, taken & agenda en de verkoper bij facturen en offertes wordt gebruik gemaakt van deze naam voor de om deze persoon te tonen.

    Vragen?

    Hopelijk heeft deze handleiding uw vraag beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)85 – 225 07 63 (Nederland) of +32 (0)78 – 250 302 (België). U kunt ook via onderstaand formulier uw vraag achterlaten.