Mailinglijsten maken

Mailinglijsten

In dit artikel leggen we u stapsgewijs uit hoe u een mailinglijst kunt maken in Silvasoft en hoe u deze mailinglijst vervolgens exporteert in Excel, zodat u deze kunt gebruiken als u mailingen wilt doen naar uw relaties.

Inhoudsopgave:

Om een mailinglijst te maken gaat u naar Relatiebeheer (CRM) > Mailinglijsten. Vervolgens klikt u op de knop ‘Nieuw’ om een mailinglijst aan te maken. U geeft de mailinglijst een naam (bijvoorbeeld mailinglijst klanten, mailinglijst leveranciers, mailinglijst januari, etc.) en vervolgens kunt u de relaties toevoegen die u in die mailinglijst wilt hebben met de blauwe knop ‘Toevoegen’. Let op u kunt er voor kiezen om bedrijven of particulieren toe te voegen door op het juiste tabblad te klikken.

Vervolgens opent er een nieuw scherm waarin u een lijst met relaties ziet. U kunt deze selecteren en toevoegen op de volgende manieren:

  • Selecteer een relatie en klik op de knop ‘Selectie toevoegen’.
  • Selecteer meerdere relaties via de knop Control op uw toetsenbord en door de relaties vervolgens één voor één aan te klikken. Voeg deze vervolgens toe met de knop ‘Selectie toevoegen’.
  • Als u alle relaties uit de lijst wilt toevoegen klikt u op de blauwe knop ‘Alles’ en klikt u vervolgens op de knop ‘Selectie toevoegen’. Als u alles weer wilt deselecteren klikt u op de blauwe knop rechts daarvan (lege vierkantje)
  • U kunt uw relaties ook eerst voorselecteren door bijv. de relaties te specificeren op groepen

Als u klaar bent met het toevoegen van de relaties aan de mailinglijst klikt u op de blauwe knop ‘Sluiten’.

Nu heeft u een mailinglijst aangemaakt en relaties toegevoegd aan deze mailinglijst. Vervolgens kunt u deze mailinglijst exporteren in Excel formaat door te klikken op de knop ‘Exporteren’.

Nu wordt de mailinglijst geëxporteerd en kunt u deze opslaan op uw computer. Deze mailinglijst kunt u vervolgens gebruiken bij het doen van mailingen.

U kunt een relatie ook toevoegen aan een mailinglijst vanuit de relatie zelf. Dit is bijvoorbeeld handig als u een mailinglijst heeft met alle klanten en als u een nieuwe klant toevoegt aan uw relatie. Als u deze nieuwe klant toevoegt aan uw administratie dan kunt u deze ook gelijk toevoegen aan de bijbehorende mailinglijst. U kunt dit als volgt doen:

  1. Ga naar Relatiebeheer (CRM) > Klanten (of Leveranciers / Overige relaties)
  2. Open een klant of maak een nieuwe klant aan via de knop ‘Nieuw bedrijf’
  3. Klik op het vierde tabje ‘Communicatie’
  4. Klik op het tweede tabje ‘Mailinglijsten’
  5. Klik op de knop ‘Toevoegen’ en selecteer vervolgens de mailinglijst waar u de relatie aan wilt toevoegen.
  6. Klik op de knop ‘Opslaan’

Nu heeft u deze relatie toegevoegd aan de mailinglijst vanuit de relatie zelf.

Conclusie

Hopelijk kunt u met deze handleiding aan de slag met het maken en exporteren van een mailinglijst. Mocht u er toch niet uitkomen, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)10 – 307 39 45.

in Relatiebeheer (CRM)

Reageer op dit artikel



X
- Enter Your Location -
- or -