Hoe kan ik een SBR autorisatie (voor elektronische btw-aangifte) aanvragen?

In onze documentatie; Elektronische btw-aangifte hebben wij laten zien hoe u een btw-aangifte kunt indienen. Voordat u deze aangifte kunt doen dient u een goedgekeurde SBR autorisatie te hebben.

Inhoudsopgave

    SBR autorisatie aanvragen

    Met een SBR autorisatie bent u instaat een Elektronische BTW- en ICP-aangifte te kunnen indienen via Silvasoft. Dit dient u te doen per bedrijf (administratie) waarvoor u een aangifte wilt indienen.

    Het aanvraag scherm vindt u terug in de module Boekhouding onder Btw- en ICP-aangifte. Vanuit hier kiest u een periode en kunt u het terugvinden via tabblad ‘Belastingdienst (elektronische aangifte)’.

    1. Belastingdienst (elektronische aangifte): het tabblad met alle elektronische aangifte gerelateerde opties,
    2. Huidige status: hier vindt u de status van uw aanvraag terug,
    3. Uw omzetbelastingnummer: hier vindt u het omzetbelastingnummer terug waar u de autorisatie voor aanvraagt. Deze vult u in via Beheer > Bedrijven (administraties) > uw actieve administratie waar u de aangifte voor wilt doen,
    4. Upload KVK inschrijving: hier dient u een KVK inschrijving te uploaden waarin duidelijk o.a. uw handelsnaam, adres en omzetbelastingnummer staan vermeld,
    5. Verzoek indienen: nadat u alles heeft ingevuld kunt u de aanvraag voor een SBR autorisatie indienen.

    Is uw SBR autorisatie goedgekeurd?

    U krijgt dan binnen 48 uur van ons bericht waarin de goedkeuring wordt bevestigd. Dit wordt direct bevestigd vanuit Silvasoft onder een periode aangifte via tabblad ‘Belastingdienst (elektronische aangifte)’, de aangifte kunt u vanaf dat moment indienen. In onze documentatie; Elektronische BTW-aangifte, wordt stapsgewijs uitgelegd hoe u dit kunt doen.

    Let op: een elektronische aangifte indiening kan niet worden teruggedraaid.

    Is uw SBR autorisatie afgekeurd?

    U krijgt dan binnen 48 uur van ons een bericht waarin uw afkeuring staat omschreven, de reden voor de afkeuring en wat u dient te doen om deze alsnog goedgekeurd te krijgen. In ons artikel; Mijn SBR autorisatie is afgekeurd, wat nu? documentatie wordt dit verder toegelicht.

    Vragen?

    Hopelijk heeft deze handleiding uw vraag beantwoord. Mocht u er toch niet uitkomen, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)85 – 225 07 63 (Nederland) of +32 (0)78 – 250 302 (België). U kunt ook via onderstaand formulier uw vraag achterlaten.