Aan de slag met de module Boekhouden

Aan de slag met de module Boekhouden

Maakt u gebruik van de module Boekhouden? Dan kunt u aan de hand van onderstaande handleidingen eenvoudig en snel zelf aan de slag met uw boekhouding. Onze boekhoudsoftware is geschikt voor zowel Nederlandse als Belgische ondernemers en goedgekeurd door boekhouders uit beide landen. Sommige handleidingen gelden alleen voor Nederlandse ondernemers en sommige handleidingen gelden alleen voor Belgische ondernemers. Als dit het geval is, dan maken we dit duidelijk in de titel van de handleiding. Aan de hand van onderstaande handleidingen kunt u snel op weg om uw eigen boekhouding te doen. Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact met ons op!

Wat kunt u met de module boekhouden?

Als u enkel gebruik maakt van de module boekhouden binnen Silvasoft en niet van de module facturatie dan kunt u handmatig uw verkopen (facturen) toevoegen via het verkoopboek.

Voeg snel en eenvoudig al uw inkoopfacturen toe via het inkoopboek.

Met Silvasoft kunt u eenvoudig uw banktransacties verwerken, zodat uw in- en verkopen ‘op betaald’ komen te staan.

Werkt u binnen uw onderneming met contant geld? Dan dient u alle contante transacties te boeken via het kasboek.

Elke ondernemer zal af en toe boekingen moeten doen die niet in een ander dagboek gedaan kunnen worden. Het gaat dus om een boeking die niks te maken heeft met een verkoop, inkoop, uitgave of ontvangst. Wat voor boekingen zijn dit dan? Denk hier bijvoorbeeld aan een afschrijving of afboeking van voorraad. Vaak worden deze boekingen bij de jaarafsluiting gedaan.

Binnen Silvasoft krijgt u een standaard set grootboekrekeningen in uw boekhouding. Voert u een Belgische boekhouding dan krijgt u het verplichte minimum algemeen rekeningstelsel (MAR). U kunt er ook voor kiezen om een eigen grootboekrekeningschema te importeren. Meer hierover leest u in onderstaande handleidingen.

Met automatische incasso kunt u openstaande verkoopfacturen incasseren via de bank. Met Silvasoft kunt u eenvoudig een incasso bestand aanmaken die u vervolgens bij uw bank kunt uploaden. Daarnaast kunt u ook alle machtigingen (mandaten) beheren van uw relaties binnen Silvasoft.

Met automatisch betalen kunt u eenvoudig een betalingsbestand maken voor de openstaande inkoopfacturen. Dit bestand kunt u uploaden bij uw bank en met 1 druk op de knop kunt u al deze inkopen in één keer betalen.

Met de vrijval functionaliteit binnen Silvasoft kunt u grote aankopen automatisch over meerdere periodes laten afschrijven / spreiden. Hoe u dit kunt doen leest u in onderstaande handleiding.

Met Silvasoft kunt u met één druk op de knop uw btw-aangifte, uw ICP-aangifte (IC-opgave) en de indiening van de jaarlijkse klantenlisting (België) doen. Hoe u dit kunt doen verschilt voor Nederlandse en Belgische ondernemers. Daarom hebben we de uitleg hierover beschreven in meerdere handleidingen.

Heeft u vragen over btw? Lees dan onder andere de handleidingen hieronder. Staat uw vraag niet beschreven? Neem dan contact met ons op.

In onderstaande handleidingen leggen wij u uit hoe u een boekjaar aanmaakt, afsluit en hoe u historische boekjaren toevoegt. Dit laatste is van toepassing als u bijvoorbeeld uw oude administratie in Silvasoft wilt importeren.

Binnen Silvasoft kunt u zeer uitgebreid rapportages inzien en exporteren. Welke rapportages u kunt exporteren en hoe u dit kunt doen leest u in onderstaande handleiding.

Wilt u overstappen vanuit een andere boekhoudprogramma of vanuit een programma als Excel en wilt u uw oude administratie meenemen? Dat kan! Met onze gratis overstapservice kunt u zorgeloos overstappen. Indien uw oude boekhoudprogramma audit files aanbiedt dan kunnen wij al uw boekingen en relaties gratis importeren in Silvasoft. Biedt uw oude boekhoudprogramma dit niet aan, of werkte u in een programma als Excel? Dan kunt u aan de hand van onderstaande artikelen uw oude administratie in Silvasoft importeren. Wilt u hier hulp bij? Neem dan contact met ons op!

Vragen?

Hopelijk kunt u met deze handleidingen aan de slag met de module boekhouden. Mocht u er toch niet uitkomen of mist u een handleiding in bovenstaand overzicht, bel dan gerust onze helpdesk op: +31 (0)10 – 307 39 45.

in Aan de slag metModule boekhouden

Reageer op dit artikel



X
- Enter Your Location -
- or -